Tagjaink

MKB Bank
Alapítás:
Cím:
Telefon:
Kék szám::
Fax:
E-mail:
Website:
1950
H-1056 Budapest Váci u. 38
(36-1)-327-86-00
-
(36-1)-327-87-00
mkb@mkb.hu
Elnök/Vezérigazgató(k):
Balog Ádám
A Bank tulajdonosi szerkezete:
TulajdonosJegyzett tőke
Hazai tulajdonMagyar állam100%
Külföldi tulajdon

Bemutatkozás

Az MKB Bank a magyar bankrendszer egyik legrégebbi tagja, működését 1950-ben kezdte meg. A kétszintű bankrendszer kialakulásakor (1987) teljes körű kereskedelmi banki felhatalmazást kapott. Ennek alapján sikeresen futtatott fel új tevékenységeket, a szektor egyik vezető bankjává vált, jelentős piaci pozíciókkal üzletágaiban. A bank a legnagyobb hazai és multinacionális vállalatokat, a perspektivikus, minőségi középvállalatokat, az intézményi ügyfélkört, a lakossági közép- és felső ügyfélszegmenseket, valamint a kisvállalkozásokat célozza meg pénzügyi termékeivel és szolgáltatásaival. Ezek országszerte 77 (2015. I. félév) magas színvonalú bankfiókban és elektronikus csatornák teljes választékán keresztül érhetőek el. Ezen túlmenően az MKB bankcsoport szegmenseikben meghatározó tagokkal rendelkezik a komplex gépjármű finanszírozás, kezelés, kereskedelem és biztosítás (MKB-Euroleasing csoport 2001-től), illetőleg az öngondoskodás, a nyugdíj- és  egészségpénztári, valamint jóléti szolgáltatások (MKB pénztárak, SZÉP kártya) terén. Az MKB biztosítókkal meglévő stratégiai megállapodása révén a bankcsoport biztosítási termékekkel is képes ügyfeleinek egypontos kiszolgálást nyújtani.

Magyarország meghatározó univerzális bankjaként az MKB tartós értéket teremt ügyfeleinek, hitelezési aktivitásán keresztül hozzájárul a lakosság és a vállalkozások céljainak megvalósításához, ezáltal az egész gazdaság teljesítményének növeléséhez. Alapítását követően 65 évvel az MKB magas színvonalú szolgáltatást nyújt szakértő munkatársaival és innovatív, 21. századi digitális technikákkal. Fenntartható üzleti modelljével, menedzselhető kockázati céltartalék szint és nyereséges működés mellett az MKB különösen nagy hangsúlyt helyez a fair banki értékekre, ezek mentén az ügyfélkapcsolatok minőségére.

A BANK FŐBB TERMÉKEI ÉS SZOLGÁLTATÁSAI

A termékkínálat, a szolgáltatásminőség és az ügyfélkapcsolat-menedzsment kombinált értékajánlatát tekintve az MKB a hazai bankrendszer meghatározó vállalati szolgáltatója, amely a továbbiakban is kiemelten kezeli és támogatja a sikeres vagy nagy növekedési potenciállal rendelkező vállalatokat, mérettől függetlenül. Az MKB egyedi kiszolgálással és termékpalettával áll nagyvállalati ügyfelei rendelkezésére, magas szintű ágazati, piaci, makrogazdasági elemzési támogatást nyújtva. A középvállalatok számára szakmai támogatással egészíti ki finanszírozási tevékenységét, ügyfeleit pénzügyi tanácsadói, „vállalatfejlesztési” szerepkörben segíti, és tudásközpontjával is rendelkezésükre áll.

A nem pénzügyi vállalati hitelezésben 12,2%-os (faktoringban: 10,0%), betétállományban 8,9%-os piaci részesedéssel rendelkezett a bank 2015 első félévének végén. A számlavezető ügyfelek száma meghaladta az 53 ezret.

Termékek és szolgáltatások: számla és cash management, hagyományos és támogatott hitellehetőségek, bankgaranciák és okmányos műveletek, treasury, értékpapír- és egyéb szolgáltatások komplex választéka.

A kisvállalati üzletági fókusz a minőségi növekedésen,  az elsődleges bankkapcsolatokon, a számlavezetésen, a megtakarítási és a forgalmi termékek értékesítésén van. A hitelezési tevékenység – jól menedzselhető kockázatvállalás melletti – alacsony bázisról történő felfuttatása alapvetően állami garanciás és refinanszírozott termékpalettával történik.

Termékek és szolgáltatások: kisvállalat specifikus számlavezető szolgáltatáscsomagok és hiteltermékek (Széchenyi Hitelprogram, Növekedési Hitel Program, folyószámlahitel), készpénzes szolgáltatások.

A bank a valódi partnerséget jelentő ügyfélkapcsolat kialakítására és fenntartására törekszik a lakossági üzletágban. Az MKB ügyfélszegmensenként differenciált értékajánlaton és kiszolgáláson nyugvó üzleti modellt működtet. A bank szolgáltatásai olyan széles körű, a piac által is visszaigazolt minőségű és folyamatosan fejlődő elektronikus csatornákon keresztül vehetők igénybe, mint az éveken át legjobb contact center, illetve az ügyfélbarát MKB NetBANKár. A számlavezetett lakossági ügyfelek száma 196 ezer. Az MKB Bank piacrésze a megtakarításokban (betét+kötvény+befektetés alap) 5,2%, míg a  hitelezésben – a jelzáloghitelezési tevékenységnek köszönhetően – 7,1%.

Termékek és szolgáltatások: teljes hiteltermék-paletta és bankkártya választék, számlacsomagok, teljes körű megtakarítási és befektetési paletta, pénztárak, gépjármű-finanszírozás, biztosítások.

A privátbanki ügyfelek száma 2015. június 30-án meghaladta az 1900-at, a kezelt vagyon a 313 milliárd forintot, amivel az MKB Bank a magyar privát banki piac kiemelkedő szereplője. A privátbanki szolgáltatás továbbra is magánszemélyek és társas vállalkozások számára egyedi igényekre épülő, személyes tanácsadón keresztül nyújtott teljes körű pénzügyi kiszolgálást, portfoliókezelést, befektetési tanácsadást, pénzügyi tervezést és számlavezetést jelent, széles befektetési termékskálával (értékpapírok és komplex befektetési szolgáltatások).

Az MKB Bank teljes körű pénz- és tőkepiaci, valamint befektetési szolgáltatási palettával támogatja a vállalati, lakossági és privátbanki, valamint kisvállalati és intézményi ügyfélkörét. Számos szegmensben – például a devizakereskedelemben, az állampapírok forgalmazásában, a hitelintézeti kötvénykibocsátásban, a letét- és vagyonkezelésben – a piac meghatározó szereplőinek egyike. Az MKB stratégiai fókuszába helyezte a vállalati ügyfelek részére történő kötvény- és részvénykibocsátások szervezését.

Termékek és szolgáltatások: vállalati és lakossági befektetési lehetőségek, kockázatkezelési termékek, befektetési alapok, kötvények, vagyon- és portfoliókezelés, letétkezelés.