Hová forduljak egyéb banki kérdésekkel?

  • Panaszom, ügylettel kapcsolatos kérdésem van: A Magyar Bankszövetség nem jogosult panaszos, problémás ügyekben az adott kérdés értékelésére, állásfoglalásra. A banki ügyfeleknek saját bankjukhoz, illetve a Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központhoz  tanácsos fordulni.
  • Általános banki információra, adatra van szükségem: A Magyar Bankszövetség statisztikai adatok gyűjtésére, saját adatbázis létrehozására nem jogosult. Így ilyen információk kérését nem tudja teljesíteni. Ezekben az esetekben a Magyar Nemzeti Bank statisztikai adatbázisát tudja igénybe venni.
  •  Szponzorációs ötletem, javaslatom van pénzintézetek felé:  A Magyar Bankszövetség önálló szponzorációs kerettel nem rendelkezik, nem folytat sem direkt, sem közvetítő tevékenységet e téren. Emiatt nem tud befogadni olyan kéréseket, amelyek a tagbankokhoz továbbítandó támogatási, szponzorációs ügyekre vonatkoznak. Ennek megfelelően különböző események népszerűsítését, reklámozását sem vállalhatja. Kérjük szíves megértését ebben.
  •  Banki, pénzügyi etikai kérdésem, aggályom van: A Magyar Bankszövetség Etikai Bizottsága elsősorban olyan kérdésekkel foglalkozik, amikor valamely banki intézkedés egy másik tagbank érdekeit sértheti. Ügyfélpanaszokat az Etikai Bizottság csak kivételes, az eljárásrendjében meghatározott esetekben tud vizsgálni.
  • Konkrét banki termékről, szolgáltatásról, kondícióról érdeklődök: A Magyar Bankszövetség nem rendelkezik átfogó adatbázissal a banki termékekről és ezek feltételeiről. Ezért kérjük, ilyen ügyekben a terméket, szolgáltatást nyújtó bank ügyfélszolgálatait keresse meg.
  • Banki, hitelintézeti működéssel kapcsolatos törvény, jogszabály érdekel: A Magyar Bankszövetség jogalkalmazóként működik. A vonatkozó jogszabályokat, törvényeket az illetékes Minisztérium hivatalos kiadványaiból, honlapjáról ismerheti meg.