Tagjaink

OTP Bank
Alapítás:
Cím:
Telefon:
Kék szám::
Fax:
E-mail:
Website:
1949
H-1051 Budapest, Nádor utca 16.
+36-1/473-5000
+36-40/366-666
+36-1/473-5955
otpbank@otpbank.hu
Elnök/Vezérigazgató(k):
Dr. Csányi Sándor
A Bank tulajdonosi szerkezete:
TulajdonosJegyzett tőke
Hazai tulajdonÁllamháztartás részét képező tulajdonos 0,4%
Vezetők és alkalmazottak 1,8%
OTP Bank Nyrt. 1,7%
Egyéb hazai befektetők 24,1%
Külföldi tulajdonEgyéb5,8%

Bemutatkozás

Az OTP Bank Nyrt. jogelődjét, az Országos Takarékpénztárt 1949-ben alapították országos állami pénzintézetként, amely kezdetben lakossági betétgyűjtéssel és hitelek kezelésével foglalkozott. Az elkövetkező években hatásköre és tevékenységi köre fokozatosan szélesedett, 1989-től vált jogosulttá vállalati hitel- és betétszámlák kezelésére, valamint levelező banki tranzakciókkal és export-import ügyletekkel kapcsolatos banki szolgáltatások és kereskedelmi hitelek nyújtására. 1990 végén a Takarékpénztár 23 milliárd forintos alaptőkével részvénytársasággá alakult, és elnevezése Országos Takarékpénztár és Kereskedelmi Bank Rt. lett.

1995-ben megkezdődött a Bank privatizációja, mely megteremtette a lehetőségét a további piaci növekedéshez. Az organikus fejlődés mellett az elmúlt években végrehajtott akvizíciók, illetve a leánybankok sikeres integrálása nagyban hozzájárultak a Bankcsoport stabil működésének fenntartásához.

Az OTP Bank Nyrt. törzsrészvényei 1995-ben bevezetésre kerültek a Budapesti részvénytőzsdére, a törzsrészvényeket képviselő külföldön forgalmazott globális letéti jegyeket (GDRs) a Luxemburgi Értéktőzsde jegyzi, illetve a londoni SEAQ Interantional-en is forgalomban vannak.

A BANK TEVÉKENYSÉGI KÖRE

Az OTP Bank Nyrt. alapvetően lakossági szolgáltatásokra koncentráló univerzális bank, Magyarország és a régió meghatározó pénzügyi szolgáltatója. Jelenleg az OTP Bankcsoport a közép-kelet-európai régió 9 országában van jelen leányvállalati révén: Bulgáriában (DSK Bank), Horvátországban (OTP banka Hrvatska), Romániában (OTP Bank Romania), Szerbiában (OTP banka Srbija), Szlovákiában (OTP Banka Slovensko), Ukrajnában (JSC OTP Bank), Oroszországban (OAO OTP Bank, Donskoy Narodny Bank) és Montenegróban (Crnogorska Komercijalna Banka AD).

Az OTP Bank erőssége elsősorban a többcsatornás értékesítési hálózata: a Bank az ország legkiterjedtebb (381 egységből álló) bankfiók hálózatával, közel 2.000 bankjegy-automatával, valamint telefonos és internetes csatornákon áll rendelkezésére, továbbá több mint 12 millió ügyfél számára nyújt banki és más pénzügyi szolgáltatásokat a régióban.

Az OTP Bank kiváló szakmai teljesítményét számos elismerésben részesítette a nemzetközi szaksajtó: a Global Finance folyamatosan, 2011-ben immár 14. alkalommal választotta az OTP Bankot Magyarország legjobb bankjának, az Év Bankja címet nyerte el a The Banker, az Euromoney, valamint EMEA Finance pénzügyi szaklapoktól.

A BANKCSOPORT STRATÉGIÁJA

Az OTP Bankcsoport stratégiája három erős pilléren nyugszik. A Bankcsoport célja, hogy gazdasági ciklusokon átívelő stabil üzleti modellt megőrizze, mely továbbra is magas jövedelmezőségben, a legszigorúbb szabályozási elvárásoknak is megfelelő tőkeszintben, valamint a biztonságos likviditás fenntartásában ölt testet.

Az OTP Bankcsoport innovatív képességét tovább erősítve törekszik a profitabilitás megőrzésére, mely elsősorban a magas jövedelmezőséget biztosító üzletágakra történő fókuszálásban, valamint a hatékonyság fenntartásán és javításán keresztül valósul.

A megváltozott makrogazdasági és szabályozói környezet ellenére a Bankcsoport céljainak eléréséhez nélkülözhetetlen az organikus és akvizíciós bővülés adta lehetőségeket hatékonyan ötvöző üzletpolitikája.

A fenti prioritások mellett kiemelten fontosnak tartjuk, hogy az OTP Csoport a bankvilágban is rohamos technológiai fejlődés élvonalában haladjon.