Tagjaink

MagNet
Alapítás:
Cím:
Telefon:
Kék szám::
Fax:
E-mail:
Website:
1995
1062. Budapest, Andrássy út 98.
06-1/ 428-8888
06-40-20-40-60
06-1/ 428-8889
info@magnetbank.hu
Elnök/Vezérigazgató(k):
Fáy Zsolt, Salamon János
A Bank tulajdonosi szerkezete:
TulajdonosJegyzett tőke
Hazai tulajdonBelföldi jogi- és magánszemélyek100%
Külföldi tulajdonKülföldi jogi személy

Bemutatkozás

A pénzintézetet magánszemélyek alapították 1995-ben, akkor még HBW Express Takarékszövetkezet néven.

A bank életében az első mérföldkő 2008-ban volt, amikor jelentős tőkeemelés révén takarékszövetkezetből bankká alakult. 2008 márciusában 30%-os kisebbségi részesedést szerzett a közösségi banki működés európai úttörője, a spanyol Banca Cívica. Az új kisebbségi tulajdonos tőkeemelésének segítségével a HBW Express Takarékszövetkezet 2008 októberében kereskedelmi bankká alakult át, azzal, hogy a tulajdonosok közül 30%-ot a La Caixa, 70% -ot pedig a magyar befektetők képviseltek.

2010-ben ismét fordulóponthoz érkezett a bank; a HBW Express Bank 2010. április 30-tól MagNet Magyar Közösségi Bank néven, továbbra is biztos és biztonságos szakmai, pénzügyi és etikai alapokon, változatlan tulajdonosokkal, többségi magyar tulajdonban, elhivatottan folytatja és fejleszti tovább tevékenységét és erősíti jelenlétét a hazai piacon.

A 2008-ban kezdődött pénzügyi és gazdasági válság megmutatta, hogy az addig megszokott üzleti megoldások, működési módok mennyire sérülékenyek. A bank részvényesei és vezetői elgondolkodtak azon, hogy meg lehet-e úgy változtatni a banki működést, hogy a társadalmi felelősségvállalás és az átláthatóság is hangsúlyos szerepet kapjanak, be lehet-e vonni a fontos döntésekbe a bank ügyfeleit, ki lehet-e bontakoztatni a közösségekben rejlő erőket.

2010 elején a bank tulajdonosai, vezetői és alkalmazottai együtt alkották meg az új stratégiát – a hagyományos banki értékek és célok megtartása mellett. A MagNet Magyar Közösségi Bank, Magyarország első újbankjaként új fejezetet nyitott a hazai bankszektor életében.

Az ezt követő évek sikerei bebizonyították, hogy közösségi banki alternatívákra van igény Magyarországon, a MagNet Bank a gazdasági válság közepette is meg tudta őrizni eredményességét. Az évről-évre elért közel 30%-os ügyfélállomány növekedés lehetővé tette a hazai tulajdonosok számára, hogy újfent teljes egészében magyar tulajdonba kerüljön az első magyar közösségi bank, így 2013. március 01-jétől a MagNet Bank ismét 100%-ban magyar tulajdonú bankká alakult.

A bank 2013-ban eredményes akvizíciót hajtott végre, melynek során felvásárolta az olasz Banco Popolare Bankcsoport magyarországi leányvállalatát.

2015. évben a faktoring szolgáltatás nyújtásával tovább bővült a MagNet Bank által kínált vállalati szolgáltatások palettája.

A bank célja, hogy hazánkban is meghonosítsa az újbanki gondolkodásmódot, melyre jellemző többek között

  • a felelős hitelezési és befektetési szabályok (pozitív és negatív szűrők) alkalmazása,
  • a nagyfokú átláthatóság (banktitok megsértése nélkül),
  • aktív társadalmi szerepvállalás,
  • mérsékeltebb gazdasági profitelvárások és a társadalmi és környezeti profitszempontok megjelenése már az alap banki szolgáltatások területén.

A közösségi bankban az ügyfelek igazi partnernek érezhetik magukat, mert

  • meghatározhatják, hogy a betétben elhelyezett pénzüket a bank milyen célra használja fel,
  • döntéseikkel aktívan segíthetnek a helyi közösségeknek, hasznos projekteknek,
  • a bank kiszámítja és megosztja ügyfeleivel, hogy mekkora összeget keresett rajtuk,
  • a bank nyereségének jelentős része felett rendelkezve támogathatják a számukra kiemelten fontos társadalmilag hasznos célokat.

A hazai bankpiacon elsőként döntött úgy a bank, hogy az átláthatóság jegyében kiszámítja, és ügyfelei tudomására hozza, hogy mekkora összeggel járultak hozzá a bank teljes éves eredményéhez. Az ügyfelek egy közösség felelős tagjaiként döntést hozhatnak a rájuk eső nyereségrész felhasználásáról, s meghatározhatják, hogy a bank milyen társadalmi kezdeményezéseket támogasson (Közösségi Adományozási Program).

A MagNet Bank által kibocsátott MasterCard bankkártyák használatával a bank ügyfelei szintén a civil szférát támogathatják. A bankkártyás vásárlások összegének egy részével, ugyanis, az ügyfél által választott civil szervezet támogatja minden alkalommal a Bank. (KAP Kártyaprogram)

Lakossági ügyfelei számára a MagNet Bank becsületkasszás számlavezetési díjat kínál, így lehetővé teszi, hogy mindenki pénztárcájához mérten, felelősen döntsön saját bankszámlája fenntartási díjáról. A számlavezetés önköltségi árát a Bank ügyfelei tudomására hozza, és ezzel döntési lehetőséget kínál ahhoz, hogy partnerei valós költségek mentén meghatározott díjért bankolhassanak.

A közösségi termékek által az ügyfelek maguk határozhatják meg, hogy a betétben elhelyezett megtakarításaikkal mely hitelcélt vagy mely konkrét hitelfelvevőt támogassák. A Bank betétes ügyfelei felé vállalja, hogy megtakarításaikat kizárólag az általuk megjelölt hitelcélra fordítja, míg az így kiválasztott hitelezett ügyfelek törlesztőrészletét az összegyűlt betétekkel arányosan csökkenti (Mentor és Szféra közösségi betét és hitel).

A bank elsősorban olyan hiteleket, projekteket, ügyféligényeket finanszíroz, amelyek a fenntartható fejlődést, a környezet megóvását, az általános életfeltételeket, a természeti és alkotott értékek védelmét, bővítését, fenntartását szolgálják, így tudatosan keresi a kapcsolatot azokkal a vállalkozásokkal, melyek hitelcélja társadalmilag hasznosnak tekinthető.

A közösségi betét- és hiteltermékek mellett teljes körű, hagyományos banki szolgáltatásokat is kínál a pénzintézet; lakossági- és vállalati számlavezetést, lakossági- és vállalati hiteltermékeket, emellett lekötött betétet, online számlanyitást, NetBank- és bankkártya-szolgáltatást biztosít ügyfeleinek.

A MagNet Banknál a társadalmi felelősségvállalás már a termékstruktúrában is jelentkezik. Bizonyára ez is közrejátszott abban, hogy a bank 2014-ben negyedik alkalommal nyerte el „Az év társadalmilag felelős bankja” díjat a MasteCard Év Bankja pályázatán.