Tagjaink

MagNet
Alapítás:
Cím:
Telefon:
Kék szám::
Fax:
E-mail:
Website:
1995
1062. Budapest, Andrássy út 98.
06-1/ 428-8888
06-40-20-40-60
06-1/ 428-8889
info@magnetbank.hu
Elnök/Vezérigazgató(k):
Fáy Zsolt, Salamon János
A Bank tulajdonosi szerkezete:
OwnerJegyzett tőke
Hazai tulajdonBelföldi jogi- és magánszemélyek70%
Külföldi tulajdonKülföldi jogi személy30%

Bemutatkozás

A pénzintézetet 15 évvel ezelőtt magánszemélyek alapították 1995-ben, akkor még HBW Express Takarékszövetkezet néven.

A bank életében az első mérföldkő 2008-ban volt, amikor jelentős tőkeemelés révén takarékszövetkezetből bankká alakult. 2008 márciusában 30%-os kisebbségi részesedést szerzett a közösségi banki működés európai úttörője, a spanyol Banca Cívica, mely mára a spanyol La Caixa pénzintézettel összeolvadva végzi tevékenységét. Az új kisebbségi tulajdonos tőkeemelésének segítségével a HBW Express Takarékszövetkezet 2008 októberében kereskedelmi bankká alakult át. A tulajdonosok közül 30%-ot képvisel a La Caixa, 70% továbbra is magyar befektetőké.

2010-ben ismét fordulóponthoz érkezett a bank; a HBW Express Bank 2010. április 30-tól MagNet Magyar Közösségi Bank néven, változatlanul biztos és biztonságos szakmai, pénzügyi és etikai alapokon, változatlan tulajdonosokkal, többségi magyar tulajdonban, elhivatottan folytatja és fejleszti tovább tevékenységét és erősíti jelenlétét a hazai piacon.

A 2008-ban kezdődött pénzügyi és gazdasági válság megmutatta, hogy az addig megszokott üzleti megoldások, működési módok mennyire sérülékenyek. A bank részvényesei és vezetői elgondolkodtak azon, hogy meg lehet-e úgy változtatni a banki működést, hogy a társadalmi felelősségvállalás és az átláthatóság is hangsúlyos szerepet kapjanak, be lehet-e vonni a fontos döntésekbe a bank ügyfeleit, ki lehet-e használni a közösségekben rejlő erőket.

2010 elején a bank tulajdonosai, vezetői és alkalmazottai együtt alkották meg az új stratégiát – a hagyományos banki értékek és célok megtartása mellett. A MagNet Magyar Közösségi Bank, Magyarország első újbankjaként új fejezetet nyitott a hazai bankszektor életében.

A bank célja, hogy hazánkban is meghonosítsa az újbanki gondolkodásmódot, melyre jellemző többek között

  • a felelős hitelezési és befektetési szabályok (pozitív és negatív szűrők) alkalmazása,
  • a nagyfokú átláthatóság (banktitok megsértése nélkül),
  • aktív társadalmi szerepvállalás,
  • mérsékeltebb gazdasági profitelvárások és a társadalmi és környezeti profitszempontok megjelenése már az alap banki szolgáltatások területén.

A közösségi bankokban az ügyfelek igazi partnernek érezhetik magukat, mert

  • meghatározhatják, hogy a betétben elhelyezett pénzüket a bank milyen célra használja fel,
  • döntéseikkel aktívan segíthetnek a helyi közösségeknek, hasznos projekteknek,
  • a bank kiszámítja és megosztja ügyfeleivel, hogy mekkora összeget keresett rajtuk,
  • a bank nyereségének jelentős része felett rendelkezve támogathatják a számukra kiemelten fontos társadalmilag hasznos célokat.

Az által, hogy az ügyfelek tudatosan kezelik pénzügyeiket a MagNet Banknál, különleges ügyféljogokkal élhetnek:

Első hazai újbankként először döntött úgy a bank, hogy az átláthatóság jegyében kiszámítja, és ügyfelei tudomására hozza, hogy mekkora összeggel járultak hozzá a bank teljes éves eredményéhez. Az ügyfelek egy közösség felelős tagjaiként döntést hozhatnak a rájuk eső nyereségrész felhasználásáról, s meghatározhatják, hogy a bank milyen társadalmi kezdeményezéseket támogasson (Közösségi Adományozási Program).

A közösségi termékek által az ügyfelek maguk határozhatják meg, hogy betétben elhelyezett pénzük mely hitelcélt vagy mely konkrét hitelfelvevőt támogassa. (Mentor és Szféra közösségi betét és hitel)

Abban is biztosak lehetnek az ügyfelek, hogy megtakarított pénzük nem fog környezeti vagy társadalmi szempontból káros tevékenységet finanszírozni. A bank olyan hiteleket, projekteket, ügyféligényeket finanszíroz, amelyek a fenntartható fejlődést, a környezet megóvását, az általános életfeltételeket, a természeti és alkotott értékek védelmét, bővítését, fenntartását szolgálják.

A közösségi betét- és hiteltermékek mellett teljes körű, hagyományos banki szolgáltatásokat is kínál a pénzintézet; lakossági és vállalati számlavezetést, lakossági és vállalati hitelezést, emellett lekötött betétet, online számlanyitást, NetBank- és bankkártya-szolgáltatást biztosít ügyfeleinek.